måndag 27 augusti 2012

Min nya favoritrestaurang!

I lördags var Joel, Annie och jag på Plocke-pinn och åt tapas.
Restaurangen ligger i samma valv som Inkonst på Bergsgatan och har den mest fantastiska mat man kan tänka sig! Helt otrolig atmosfär med trevlig personal.
De rekommenderade att beställa sin 5-7 rätter per person men det fanns så mycket att välja mellan!
Jag vet inte hur många rätter vi hamnade på till sist... Det liksom flöt in i varandra av underbar smaker av både det ena och det andra tillsammans med ett helt fantastiskt vin!

Kvällens favoriter var helt klart anklever med nektariner, brässerad fläsksida med äppelmos(?) och pilgrimsmusslorna!
Åh! Man kommer drömma underbara drömmar om dessa maträtter!
Så klart var all annan mat också fantastiskt, och när man får beställa massa olika rätter så kan man ju passa på att beställa två efterrätter till exempel - Det passade mig utmärkt!
Så creme brulé med mynta och rabarberpaj med vaniljvisp fick det bli till kaffet.

Detta är ett ställe som jag måste rekommendera och jag tror aldrig man kan tröttna på det!
Med alla dessa underbar rätter så kan det inte gå fel!
Priserna är bra då varje rätt ligger mellan 30-40kr.

Joels råbiff med kapris och äggula



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar