onsdag 8 augusti 2012

The Mad Hatter!

Nu när Alice i Underlandet-febern blåst över så kan vi andra, som tyckt om Alice i Underlandet sen barnsben, börja göra saker med figurerna igen utan att behöva vara som "alla andra".
Jag är självklart ett fan av Johnny Depps tolkning av Den galna hattmakaren, men man ska inte glömma originalet eller Disneys version för den delen!

När jag hälsade på mina underbara svärföräldrar, passa jag och svärmor på att sy och brodera lite.
Ett gemensamt och mysigt nöje.
Svärmor är så klart en baddare på tyger, mönster och broderi. Jag ligger lååångt efter, men jag tycker det är riktigt roligt!
Så när jag kommer till Blekinge denna är svärmor i extas!
Hon har hittat mönster för broderi från Alice i Underlandet till mig.
Vi sätter så klart igång och experimentera!


Så här blev The Mad Hatter på ett av mina tråkiga H&M linnen:


Vansinnigt dålig och kornig bild!
Men jag tror man förstår ändå. 


2 kommentarer:

  1. Coolt! Har hon broderingssymaskin eller broderar hon för hand? Eller var du du som hade gjort hattmakaren?

    Förresten, jag blir snart nipprig på att man måste skriva en omöjlig kod varje man ska kommentera på din blogg! puss

    SvaraRadera
  2. Hon har en broderimaskin, så vi bara laddar ner ett mönster från nätet och in med det i symaskinen och sen syr den! :D
    Fiffigt som attans!
    Tycker det blir coolt!

    SvaraRadera