söndag 5 augusti 2012

The Roadtrip!

På tisdagen den 10e juli började Joel och jag vår roadtrip mot Norrland.
Strax efter lunch satte vi oss i bilen och åkte först söderut mot Ystad, för att lämna av Tristan, för han fick inte följa med. Skulle varit lite kämpigt att ha honom med de 160 mil som vi hade framför oss...
Sen var nästa mål Jordö i Blekinge, för att få kvällsmat och sova hos svärföräldrarna.

Onsdagsmorgon började med att Joel vaknade pigg som en mört kl.05.00 och tyckt att jag också kunde gå upp! Men det ville inte denna prinsessan inte, men när klockan blev 05.45 kunde Joel inte hålla sig längre och satte på Vivaldi på högsta volym och tvingade mig ur sängen...!
Strax innan kl.7 satt i bilen på väg mot Fårbo, Småland, för att hämta upp våra medresenärer Maria och Kristian. Här bjöds det på en fantastiskt 2a frukost och lite sträcka på benen innan det var dax att sätta sig i bilen igen.

Nästa stopp blev i Söderköping där Kristian mindes sen barnsben att här fanns den bästa glassen någonsin! Så det var vi ju tvungna att prova!
Och oj, det var verkligen fantastiskt!


Min glass som hette Las Vegas!
Med spelkort och tärning. 
Observera hur hög glassen är!
 Jag fick sträcka på mig för att över kanten på glaset!


Kristians glass Rock n' roll med en donut i! 


Marias glass med "dammsugare".


Joels glass "Vivaldi" med fjäril i!


I vår glasskoma for vi vidare mot Trosa där Maria ville visa upp sin hemstad och rötter.
Så jag hade packat ner lunch som vi åt nere i Trosa hamn tillsammans med alla lyxåk till båtar. Vansinnigt mysigt!


Efter lunch gick vi en runda längs kanalen och tittade på fina hus och mös i solen. 





Sen var det dax för en längre resa, den som skulle gå från Trosa till Hudiksvall.
Endast 35mil...
Men vi sysselsatte oss med att minnas det ljuva 90-talet och sjunga allt vad vi bara orkade!

Väl framme i Hudiksvall så stod maten på bordet hemma hos Kristians pappa och hans fru.
Något man verkligen uppskattar när man suttit i bilen sen 7 på morgonen och vi var framme i Hudiksvall strax innan 19.30.
Så efter god mat och trevligt sällskap åkte vi ut till en stuga i skogen som Kristians pappa har.
Här skulle vi sova för natten.
MYSIGT!



... fortsättning följer! 

1 kommentar:

  1. yeah, my roots! Trevlig roadtrip, men skönt att komma fram!

    SvaraRadera