söndag 12 augusti 2012

She bangs!

Jag har länge sagt att jag vill klippa lugg till hösten, men jag har alltid bangat ur i sista sekund och haft ungefär samma frisyr (bara kortare eller längre variant) i flera flera år.
Att färga håret coca-cola rött eller bleka det nästan vitt verkar jag kunna göra men INTE klippa lugg!
Jag känner att jag måste hitta den perfekta "luggen" för att våga... Så nu fingranskar jag alla bilder på luggar jag kan hitta.

Tror även att jag är rädd för att se ut som en nörd. Nu med mina nya fyrkantiga mörka glasögon också så blir det ännu mer nördfaktor!
Jag som alltid går i jeans eller mer sportigt mode, kan jag ens ha lugg?
Är det ens för mig?








Sen hade jag tänkt färga håret samtidigt, men i vilken färg är alltid följdfrågan!?
Ska det vara orange?
Jordgubbsblond?
Rostigt och höstigt?










Åh, dessa beslut!

2 kommentarer:

  1. Svåra val, för min egen del hade jag lätt valt 4:e bilden med lugg där modellen har vit tubtopp och färgen hade jag gjort som bild nr 8 med pagen. Galet snyggt!!! Men nu ska jag ju inte göra nåt så drastiskt med håret och så har jag inte ens den längden till att klippa en sån frisyr...men det har ju du ;) fast jag tycker du ska satsa på jordgubbsblondt och typ som bild nr. 7, hon modellen med det stora guldhalsbandet, det kommer bli skitsnyggt på dig!

    SvaraRadera
  2. asså hej, det är sån tur att jag är snabb på att kommentera..?! och kul att du har en blogg, jag har liksom missat detta!!! hursomhelst. asså lugg.. jag kan liksom inte se det framför mig, dig i lugg alltså. så jag törs nog inte ge något råd på den punkten.. jag är ju typ egentligen halv-allergisk mot luggar i allmänhet, men såna där långa luggar är ju rätt fräcka. MEN hur länge håller de sig snygga? typ en vecka?? sen ser man väl ingenting.. sen måste den växa ut och sånt när du inte vill ha lugg längre.. å andra sidan kanske det blir AWESOME (höhö) och du älskar det och alltid vill ha lugg, då är ju inte det ett problem.. jamen alltså, luggen skulle jag ju inte kommentera. det gick ju bra.. hehe. du fick iallafall inget konkret tips, så grattis till det!
    angående färgen tycker jag ju att ju mer extremt desto bättre och röstar då starkt för bild nr 3 ;) mkt snygg färg! men allt klär en skönhet å andra sidan så du skulle ju passa i vad du än gjorde! ja som sagt, en stark röst på nr 3. och ska jag välja nån som kommer på andra plats så får det bli bild nr 5, faktiskt. hjälpte det nåt?! hihi.. hursomhelst blir du kalasfin vad du än gör, believe me!! :D puss!

    SvaraRadera