fredag 24 augusti 2012

... och ritade lite till!

Här kommer två bilder jag ritade för inspiration till Axels serie som jag ska ta mig an snart.
Det är samma tema som innan, Steampunk, och det är ett sätt för mig att förstå hur stilen är och hur man ritar den på bästa sätt. Därför ritar jag massor av olika bilder som inspiration, så jag liksom kommer in i det.

Dessa två bilderna kommer jag inte färglägga. Jag tycker de är fina som är och för vara helt ärlig tror jag det hade varit svårt att färglägga dem och ge bilderna rättvisa...
Men Miranda blev eld och lågor när hon såg dom och erbjöd sig att få färglägga dem till mig!
Så det kommer säkert bilder inom kort av Mirandas magiska färghand på mina bilder. KUL!

Den första bilden är jag inte jättenöjd med, i med det blev för mycket indian med alla fjädrar och grejer... Dreads var också overkill. Steampunk ska nog vara mer elegant och tjusig enligt mig...
Andra bilden är jag mer nöjd med men där fick jag höra att hon hade för mycket grejer i håret. Svårt att hejda sig när man håller på! Bara en liiiiten skruv till...!



1 kommentar:

  1. Jag gillade den översta bilden mest, fast som sagt med kanske lite mindre fjädrar och dreads =) Men du är ju grym på att rita!

    SvaraRadera