fredag 10 augusti 2012

Det växer!

Är så stolt över min balkong med allt som växer där!
Min fina tomatplanta som ger oss mumsiga tomater till salladen eller citrusträdet som återvänt från de döda med vackra orangea frukter. Det känns riktigt hemtrevligt och mysigt!
Men jag fick en chock när jag kom hem från Blekinge förra veckan... Det växte minsann annat i krukorna!

Det började när jag kom hem från Norrland, för cirka en månad sen, då hittade jag små små gul/gröna knölar i jorden.
Små små svampar höll det på att ploppa upp och jag kastade ut dom allesammans från balkongen omedelbart.


Men problemet var INTE över!
För en vecka sen när jag kom hem från Blekinge hittade dessa monster i en av krukorna!
Såååå äckliga!

Så med gummihandskar på plockade jag bort alltsammans igen... Nästa projekt är att tömma krukorna på jord och fylla på med ny för att vara säker på att alla sporerna från svampar är borta. 

Helt galet äckliga! 
Har aldrig varit med om nått liknande förut!





2 kommentarer:

  1. Haha vad är det där för konstiga svampar?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjukt äckliga!
      Ingen aning om vad det kan vara för sort, men de garanterat oätliga ;)

      Radera