onsdag 8 augusti 2012

The Mouse That Roared.

Allt detta tentaskrivande...
Det är roligare att städa hela lägenheten, sitta på Facebook och titta på de mest meningslösa programmen på TV än att skriva tenta. Fastän jag skriver om Disney och det ÄR intressant, så har jag fastnat.

Att göra en uppgift där studenterna måste hitta något negativt om Disney och sen skriva 2 sidor om det känns totalt meningslöst!
Är det för att man ska ha en helhetsbild om Disneyföretaget eller är det för lärarna på Disneykursen själva inte är så positiva till Disney?
Jag börjar undra vad syftet är med det hela...
(Sånt som blivande lärare hakar upp sig på! Det måste finnas ett givet syfte och anledning till varför man skriver uppsatser och tentor, annars kan man ju skita i det.) 

Äsch... nu har jag i alla fall storstädat efter sommarens alla resor och utflykter, så det skadar ju inte!
Det snart ut som ett hem igen. Haha!
Så rörigt allt kan bli bara för man ska resa bort en vecka... Och vi som varit borta nästan 4 veckor denna sommaren. Hittar ju ingenting!

Vill göra som Tristan en stund... Gottegrisen!


2 kommentarer:

  1. måste det vara negativt då? Räcker det inte att problematisera?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men hela grejen bli ju bara så negativ liksom. Man ska söka efter fel, men som jag valt att problematisera och inte alls hålla med vissa gånger.
      Tycker bara uppgiften stör mig ;)

      Radera