lördag 25 augusti 2012

Kom igen Malmö, det svänger ju!

Malmöfestivalen har inte det bästa utbudet i år enligt mig... Vansinnigt dåligt med hårdrock- och metalband, vilket Malmö Festivalen annars är väldigt bra på! 
Men i år var det mer inne med pop och allt var verkligen mjukismusik eller pop... Trist!
Dock finns det ett par ljusglimtar som Timbuktu och Damn! 

Men först ut skulle JoaJoa, Axel och jag titta på Kapten Röd. 
Vi trodde att det skulle vara kul att stå och lyssna på glad-reggae med ett fullsmockat Stortorg... Men icke!
Först och främst regnade det något helt vansinnigt! Fastän jag hade regnjacka så regnade det genom den och  rann ner på mina byxor... Sen försökte sig denne Kapten sig på att inspirera sin publik men misslyckades fatalt! Han ville att vi skulle minnas våra vänner som inte fanns med oss och vi skulle sjunga för dem, och så spelar Kaptenen ännu en glad-reggae låt som handlar om politik typ... 
Han missade lite där!

Sjukt besvikna och blöta begav i oss hemåt för att dricka varm choklad och se film istället. 
Men halvvägs där insåg vi att vi kunde inte missa Timbuktu!  
Så vi köpte oss vars en varm choklad och gick tillbaka, och vilken tur att vi gjorde det!
I 2½ timme dansade och sjöng vi oss varma till Timbuktus fantastiska låtar. 
Helt underbart! 
Det gjorde helt klart dagen 100ggr bättre och gav mig ork att till och med gå hem mitt i natten. 

I med jag hade fullt upp med att dansa och sjunga så tog jag inga egna bilder, så jag lånar från Malmö Stads hemsida. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar