tisdag 7 augusti 2012

De nya glasögonen!

ÄNTLIGEN HAR DE KOMMIT!
Mina nya extraögon. 

Dock blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig... För när jag var på synundersökningen fick jag en chock!
Jag har fått ett brytningsfel och är nu närsynt istället för långsynt och behöver numera ett par glasögon till vardags, som jag ska ha när jag kör bil eller tittar på TV osv, och ett annat par som är för när jag läser/ritar!

När hände det här?!
När blev jag gammal?!

Jag hade ju redan valt mina bågar och tyckte om dom så mycket, så de bruna blir till vardags och de turkosa är med förstoringsglas så fröken kan se när hon ritar.

Himla skillnad från mina andra glasögon får jag säga!
Och den läskiga känslan av insikt när jag hade på mig mina nya glasögon när jag körde till Blekinge och såg jättebra! Hur illa har det då varit innan...?


1 kommentar:

  1. Fina dom var! Hur stor skillnad är det egentligen med nya glasögonen?! wälkom to the brill-club =) puss

    SvaraRadera