söndag 13 januari 2013

Ännu en måndag.

Livet verkar gå vidare minsann!
Är inte så illa om man tänker efter...


Antalet svordomar åt nya telefonen sen igår: 4. 

Uppdateringar kring lägenheten: 0. 



Idag är det sista examinationen för höstterminen i alla fall!
Wooho! Sen är det dags att lägga den bakom sig och blicka till nästa kurs som börjar på måndag. Ingen rast, ingen ro här inte.

Hela helgen har gått åt att jobba med min gestaltning, alltså det jag ska visa på examinationen, vi kör inga salstentor inte. Nix pix!
I mitt arbete har jag skrivit om datorspel och skolan och hur dessa två skulle kunna kombineras i ett vansinnigt bra samarbete för elevers vilja att skapa. I projektet som gjordes under hösten jobbade jag även med elever som använde sig av MineCraft för att göra sina uppgifter, vilket var såååå spännande!
Så nu har jag själv fått krypa till korset och göra min egen MineCraft-film!
Det trodde jag aldrig att jag skulle höra mig själv säga... ojoj...

Så jag bjöd in Axel och JoaJoa att hjälpa mig med den tekniska biten men även spela statister i min film! Det blev faktiskt riktigt bra och jag är nöjd med slutresultatet faktiskt. Hoppas bara klassen tycker desamma...



På tal om något helt annat, så är jag otroligt sugen på att göra sånna här små gulliga bollar!
Helt galet bedårande och praktiska faktiskt.
Borde nog ha en i varje rum... hmm....


2 kommentarer:

  1. Snygga bollar! Set ju väldigt lätt ut att göra så det är väl bara att köra =)

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att få se filmen! :)

    SvaraRadera