måndag 28 januari 2013

Färg färg FÄRG!

Att det kan göra en människa så glad att bara få ha lite färg omkring sig... det är nästan lite magiskt tycker jag! Min värld skulle vara så tom utan all färg.
Inte nog med att jag saknar våren något helt galet och all färg som kommer med våren, så är det lika tomt på färg i min tillvaro och omgivning. Avsaknaden av färg gör mig liksom lite ledsen och obekväm...

För att motverka lite av den känslan och proppa in mer färg i mitt liv där jag i alla fall har lite kontroll, min lite kaosartade vardag, så har jag handlat lite nytt smink!
Jag köpte en exakt likadan 180 palett som jag hade innan branden från Kosmetikan.se. Den mest underbara palett man kan tänka sig! Det är en lycka att öppna och titta i den. Man vill bara mumsa i sig alla färgerna!
Så på helgens kalas fick jag använda den för första gången. Åh, vilken fröjd det är!
Hoppade runt som en liten flicka i lägenheten! Haha!

Det är också en STOR fördel med att vara blond igen, för då kan jag använda färg igen! Det blir lite automatiskt att jag köper färglösa kläder i svart, brunt och grått när jag har ett eldigt rött/orange hår och sminket blir bara i bruna nyanser. Är lite rädd för att se ut som en stoppskylt annars...
Men nu är det ingen stopp på den fronten! Hej och hå!

Blev nästan lite deppig i helgen när jag rotade genom garderoben på jakt efter en kalas outfit och det enda jag hittade var svart... Svart i all ära men liiiite färg borde jag ju hitta!
Så det lär ju också bli en förändring under våren - det ska in mer färg i min garderob!


Mer färg åt folket! 


Den underbara 180 paletten: 




En skymt av de koppriga, guldiga och rostiga färgerna i sminkningen från lördagens kalas. 



1 kommentar:

  1. Det är faktiskt himla svårt att bära färg när man är rödhårig! Passa på nu och använd mycket färg när du kan =) kram

    SvaraRadera