lördag 19 januari 2013

Secondhandshopping och tårtätande!

För att fira att Marias examen som alldeles utomordentlig och fantastisk förskollärare så tog vi en sväng genom en del av Malmös secondhandbutiker och sökte efter det där speciella fyndet. Men för min del blev minsann inget fynd... Lite trist! 
Jag blir av någon anledning lite snål när det kommer till second hand. Kan inte ge allt för många guldpengar för ett plagg. Är det begagnat så är det och då får priset också vara därefter och inte upphypat för att det är inne med second hand. 
Men Mary hittade ju så klart supersöta klänningar som hon skulle sy lite på och som passade hennes stil alldeles utmärkt. Hon är ju inte loppisdrottningen för ingenting! 

Vi begav oss runt lunch till vårt favoritfik Hollandia för standard tårta och te. 
Bättre än så är det svårt att ha det... mums! 
Ja, vi fick i oss en mastig macka innan vi tryckte i oss den enorma tårtbiten, så det kändes mer okej. 
Men det kändes som man firade i alla fall!




Efter vår 2½ timmes lunch (!) så gick vi i lite vanliga butiker och äntligen hittade jag saker! Ibland är modet helt fel och jag hittar inte någonting på 6 månader eller så är det helt i min smak, så som vårmodet är i år, och då skulle jag kunna köpa allt i butikerna och ta med hem! Känns som de tänkte på mig när de gjorde vårens kollektion... Ojoj! 
Dock hände en lite rolig grej. Eller kanske lite oroväckande. 
Jag hittade ett par gröna byxor som jag blev helt förälskad i och bestämde mig för att ha. När jag stod i omklädningsrummet inser jag att jag har haft ett par exakt likadana byxor första året på gymnasiet... Jag har alltså blivit så gammal att modet som var inne när jag var "ung" har kommit tillbaka! 
Herregud vilken ångest det ger då! 
Tack för den liksom...

Jaja... Byxorna är i alla fall awsome och jag älskar dom. 

1 kommentar:

  1. Haha loppisdrottning! Det låter sunkigt men jag tar det som en komplimang =) Mysigaste dagen på länge! Även jag blir snål på loppis så klänningen fick ju hänga kvar eftersom den var så smutsig och krävde handtvätt.

    SvaraRadera