onsdag 16 januari 2013

Surrealism så här en onsdag.

Ni som känner mig vet att jag har någon underlig kärlek till surrealism inom konsten.
Det är på något sätt det, surrealismen alltså, som symboliserar konst för mig i grund och botten. Att all konst ska få vara lite surrealistisk för att få betraktaren att lyfta på ena ögonbrynet och behöva tänka två gånger. Vad är det jag ser? och varför tolkar jag det så?
Det är ju så häftigt! Tänk att bråka med människors konkrettänkande hjärnor på det viset... Vansinnigt kul!

Genom en vän hittade jag konstnären Thomas Barbéy som håller på med fotosurrealism. En uttrycksform som är väldigt tacksam att jobba med när det kommer till surrealism och att ändra på småsaker så det ser så äkta ut.
Hans bilder får mig att tänka, fundera och dom inspirerar mig att sätta mig att måla omedelbart!
Tredje bilden på paret som går "under" bassängen är min favorit. Helt magisk!






 

1 kommentar: