lördag 12 januari 2013

Jag låter som min mamma.

Jag har nu under tid börjat acceptera det faktum att jag måste ta klivet in i 2000-talet... Detta genom att faktiskt skaffa mig en smartphone. 
Jag har haft en trogen tjänare med knappar de senaste 4 åren och den har gjort sitt jobb alldeles utmärkt ska jag ta och berätta. Han är verkligen som en liten kompis. Alltid där för en och fungerar som den ska. 
Nu har han börjat få lite år på nacken och det började märkas. Minnet var lite dåligt. Fick lite fnatt och knasade sig. Hörde dåligt. Tog tupplur när det passade honom. Sånt som man inte vill ha när det gäller något så pass viktigt, i alla fall i mitt liv, som sin telefon. 
Så jag har började ta steget mot övergången att byta. 
Jag beställde mig ett abonnemang och fick detta hemskickat igår. Trodde jag hade tid på mig att säga adjö till min lille trotjänare men icke! 

Jag hämtade ut mitt nya simkort på posten vid 12 och någon gång efter 14 har Halebop spärrat mitt gamla simkort! Inte så konstigt att telefonen var tyst fram till kl.18 när jag upptäckte att simkortet av inaktivt! Så nu var jag tvungen att akut börja använda min nya telefon!
En övergång som jag hade velat ha långsam och säker... Som att få ut alla bilder och filmer ur min gamla telefon. Kopiera all kontakter. Allt sånt där! 

Smartphone-världen är dryg att sätta sig in i!
Det kräver ett gmail-konto (hej, jag vill sälja min själ till Google!)   
Allt måste kopplas samman, synkroniseras och funka.
Och när Google INTE fungerade igår kväll så var jag nära att skrika rakt ut! 
Tack gode Gud att Joel finns som kan sånna här saker. Helvete.

Telefoner ska gå att ringa med. Skriva sms och ta ett och annat foto med. 
Det ska finnas en kalender och någonstans man kan skriva anteckningar. 
Och ALLTID fungera. 
THAT'S IT! 

... och just dessa orden är vad min mamma säger om telefoner. Suck....
Jag känner att denna övergångsperiod kommer bli smärtsam. 



4 kommentarer:

  1. Åh, men sådär känner verkligen jag också! När jag fick min smartphone spelade jag Wordfeud och något annat spel i någon vecka, sedan lade jag ner allt det där och använder den nästan precis på samma sätt som min gamla. Förutom att jag kollar facebook liiite oftare och har en menskalender-app. Så det funkar, man behöver inte fastna i smartphoneanvändar-träsket bara för man har en smartphone ;) Men det är faktiskt väldigt smidigt att KUNNA ha tillgång till så mycket mer, ibland behövs det ju.

    SvaraRadera
  2. Welcome to the dark side! Som vi har väntat på denna dag ;) Jag gillar faktiskt Google och om man nu ska sälja sin själ till något företag så känns det åtminstone bättre än TILL Apple =)

    SvaraRadera
  3. Gamla mobiler kanske hör dåligt och glömmer saker. Men de yngre mobilerna tror att de äger världen och därför behöver de inte heller lyssna eller lyda... Arroganta typer! Hoppas du lyckas uppfostra din mobil bättre än vad jag uppfostrat min. :)

    SvaraRadera
  4. Eller så skaffar du en Batmobil ;)

    SvaraRadera