måndag 28 januari 2013

En helg i matens tecken.

Under helgen har vi haft besök av min svägerska som mellanlandade här innan hon skulle vidare hem efter sin semester. I vår redan trånga lägenhet lyckades vi klämma in en person till, vilket egentligen inte borde vara tekniskt möjligt... men jo då!
I och med det så fanns det omöjligt plats att ens vara i lägenheten och man kunde ju glömma att försöka laga mat... Så det har blivit en hel del restaurangbesök i helgen.

I fredags besökte vi Chill outs riktiga restaurang i slottsstaden och åt oss mätta på nästan allt dom hade! Herregud vad vi åt! Supertrevligt att de äntligen öppnat ett riktigt ställe att sitta och äta på. Tummen upp för det!
När jag vaknade på lördagsmorgonen hade de andra två, som varit vakna en timme längre än jag, bestämt att vi skulle åka och äta brunch till frukost. Sagt och gjort. På med kläderna och iväg till en amerikansk pub på Östra Förstadsgatan som serverade, tro det eller ej, amerikansk brunch!

Så här såg menyn ut:

Varmt:
Scrambled eggs, bacon, corn on a cob, pancakes, fried chicken, veggie patty, roasted veggies.

Kallt:
Bean salad, potato salad, cole slaw, fruit salad, bread, veggies, cheese, ham, yoghurt, maple syrup, whipped cream, corn bread and brownie.  


Så där satt vi i över en timme och åt oss riktigt mätta på allt! Nom nom nom!
Orkade knappt ta oss därifrån efter det...

På lördagskvällen befann jag mig hos JoaJoa och firade hans födelsedag. Vansinnigt trevligt på alla sätt och vis som vanligt! Där fick vi hemmalagad prinsesstårta med chokladmousse i! 100ggr bättre än en vanlig prinsesstårta kkan jag säga.

Till kvällsmat igår var vi sugna på indiskt och åkte så klart till Indian Haweli som är enligt mig Malmös bästa indiska restaurang. Där åt vi så man kunde ana chicken tikka masala krypa ut genom öronen på oss!
Så den här helgen kan man inte klaga på att man inte fått mat i alla fall... ingen risk att gå hungrig!

Nästa helg ska vi prova ett nyöppnat brunchställe vid Triangeln med underbara Emelie och Jonatan. Så då lär vi ju inte svälta då heller! Haha!
Det är ju helt klart en av de bästa sakerna med Malmö... All underbar mat!  

Och så kastar jag in den passande Dagens Tristan här också! 


2 kommentarer:

  1. Åh, jag längtar efter ett par friska smaklökar för jag har varit sugen på chicken tikka masala länge nu, men det är ju ingen vits med att beställa dyr mat när inget smakar. nu har jag pillat i mig en riskaka till frukost =/ Tror K skulle uppskatta den där amerikanska brunchen =) puss

    SvaraRadera