tisdag 8 januari 2013

Många lååååånga timmar....

Ja, det märks att det är mitt i tentaskivandet.
Både här på bloggen och på Orkanenbiblioteket...

Jag hade ställt in mig på att behöva tenta om det här arbetet, eftersom jag har legat efter med allt efter branden. Eller rättare sagt min hjärna har legat efter. Hela mitt liv går lite i slow motion och det gör att det effektiva skrivandet blir extremt kortvarigt. Jag kanske kan få ur mig 10-20 minuter effektivt skrivande per dag. Inte mycket att hänga i julgranen ska jag ta och berätta...

Sen går det åt massor med tid att försöka medla mellan glasmästare, byggare, snickare och saneringfirmor som ska komma och hälsa på. Även försöka få svar på alla våra frågor och eventuellt när vi kan få tillbaka lägenhet och göra den beboelig igen. Joel och jag lägger även otaliga timmar på att försöka hitta ett nytt hem, där vi kan få börja om och tycka att det är roligt att komma hem. Där vi kan få känna oss trygga och känna oss som hemma. Ingen enkel uppgift kan jag säga... Alltid nått som inte blir som vi tänkt och vi får åka hem, till röran igen, lite besvikna.

Men i helgen som var åkte Joel och jag hem till svärföräldrarna och där fick jag en del skrivet faktiskt!
Det stället är helt isolerat från omvärlden och man blir inte störd av något. Möjligtvis en katt som vill bli kliad bakom örat, men inte mer än så.


Sen har det hjälp en hel del att sitta med kursare på Orkanen i tre dagar. Jag tror minsann, för första gången, att detta kan gå vägen! Det blir nog ett arbete av detta trotts allt!
Jag har ju fortfarande inte fått något betyg, så man ska inte ropa hej än... men det ser i alla fall inte nattsvart ut!

1 kommentar:

  1. Du fixar det! Jag letar också boende typ 10 gånger om dagen, vi skulle ju bara bo här tillfälligt när vi flyttade in 2008 =/

    SvaraRadera