måndag 21 januari 2013

Att lösa världsproblem.

Vad skulle vi gjort utan te?
Drycken som gör att stora delar av världens befolkning sätter sig ner och filosoferar en stund... samtalar lite med sällskapet eller bordsgrannen. Drar en lättnadens suck och tittar på sin omgivning en stund.
Ja, tänk hur världen skulle se ut utan te.

Mary och jag löser alla världens problem på Hollandia och då alltid i sällskap av en STOR kopp te. Vi ska ju sitta där en stund så det krävs en rejäl kopp. Närhet till toa är också en god idé...
Likdant igår kväll när jag och mina kära man sitter i vår provisoriska soffa och kikar runtomkring oss på den enorma röra vi har, med vars en kopp te i handen, och känner ändå ett otroligt lugn inför alltsammans. Det kommer ju lösa sig. Inom sinom tid.

Te är verkligen något att räkna med känner jag.
Och kan man inte lösa problemet över en kopp te... ta då en kopp till.


1 kommentar:

  1. Åh, vilket bra citat! Det skulle jag ha på köksväggen =)

    SvaraRadera