tisdag 8 januari 2013

Uppdatering kring lägenheten.

Jag behöver skriva av mig kring alla uppdateringar kring lägenheten, så jag sen kan gå tillbaka och få lite ordning på mig själv. Jag är fortfarande i alzheimers-träsket och minns ju knappt var sängen är eller hur jag själv ser ut...

Igår kom det några trevliga snickare som skulle titta på balkongen och se vad som ska göras. De konstaterade att vår balkong är så pass gammal, så det finns inga "reservdelar" till den, så det man tänker göra är att plocka ut hela balkongen i delar, svetsa, blästra och måla om allt och sedan sätta tillbaka den. Hur sjukt låter inte detta?!
Men jo, det ska inte vara nått problem uppenbarligen... De var bara tvungna att hyra lyftkran.
Hopp... Så smidigt då.

Kruxet är bara att det skulle ta minst en månad innan de kommer hit och plockar ner skiten... en månad att göra vid alla delar och sen ska de sätta tillbaka alltsammans. Under tiden kan man inte byta fönster och dörr in till lägenheten, eftersom de måste plombera (?!) vår lägenhetsdörr under tiden vi är utan balkong, för att vi 1) inte ska ramla ut och 2) för att ingen ska kunna ta sig in.
Vilket gör att de kan inte byta fönster och dörr förrän balkongnissarna är klara... Vilket kan ta upp till 3 månader!
Sen har vi inte börjar tala om renoveringen INNE i lägenheten än!
Gah... Helvete! Skit!

Så detta är vad vi måste stå ut med, i värsta fall, upp till 6 månader!
(Försök skaffa en snickare när det börjar närma sig sommar när alla ska sätta upp nya staket eller måla om huset... värdelöst!) 

Så 4 minuters brand av en jävla nyårsraket har gjort vårt liv till ett kaos i ett halvår framöver... Tack så jävla mycket! Hoppas du drunknar i en vattenpöl!
(Märkt att jag kommit till stadiet där ilskan sätter in förresten... Trevligt.)

Tills dess fortsätter jag drömma på Hemnet. Den lilla tröst och drömmande jag har kvar när jag sitter i vårt provisoriska vardagsrum i vår improviserade soffa!


Doftljus med blåbärsmuffinsdoft. 
Bättre än brandrök! 

1 kommentar: