söndag 20 januari 2013

Fuuuuuult....

Att vissa människor gör vad som helst för lite uppmärksamhet/pengar är ju kanske ingen nyhet, men ändå så blir jag förvånad över allt de kan hitta på med!
Både Facebook och troligtvis Hotmail kör med riktad reklam till sina användare och ibland blir det lite lustigt eller komiskt och ibland lite skrämmande...

Jag har fått 3 mail den senaste veckan från en Annika Johansson där det står "Angående dina barn!" i ämnesraden. Hade jag haft barn hade jag självklart reagerat och klickat på mailet fortare än jag hunnit tänka!
Nu kan jag ju genomskådas skiten, eftersom jag inte har några barn, och kasta mailen direkt utan att läsa det.
Men det förvånar mig så himla mycket att man kan gå till sådana extrema grejer, som att spela på en mammas kärlek till sina barn, för att sälja en pryl? Är inte det lite sjukt?

Jag förstår varför Facebook har riktad reklam och att det ger ju så mycket mer utdelning. Troligtvis tycker även användaren att det är trevligare att få reklam som man kan relatera till eller ha användning av. Men steget sen till att ge mammor runt om i Sverige en hjärtattack lagom till frukost känns milslångt... Riktigt fult.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar