tisdag 1 januari 2013

Nyårsresumé!

Jag tycker det är så roligt att titta tillbaka på året som gått... minnas lite och och fundera kring året.
Det har ju hänt en del.. ett år ju ganska långt trotts allt!


Joel och jag kom hem från Skottland den 30 december och firade ett lugnt och fantastiska nyår tillsammans med bästaste Maria och Kristian. God mat, spel och tända rislampor på 12-slaget. 




Under terminen går jag två ritkurser, så mycket tid läggs på att skapa, rita och måla. Nära på tog död på min skaparglädje ett tag... men det kom tillbaka som en gammal vän igen!
Ritade ett självporträtt i naturlig storlek, vilket jag faktiskt är riktigt är stolt över.


Lärde mig rita naturtroget och utvecklade massor av nya tekniker. 


Joel och jag åker till Wien under påsklovet. 
Vi hade 4 fantastiska dagar av långa promenader, museum, spa, lyssnade filharmonikerna i Gyllene salen  och massor med vin! 





6 maj kom denna lilla gulliga varelse in i vårt liv!
Tristan är vår bebis! Kan inte förstå att han har varit så liten! 






Firade midsommar på Jordö med de bästa vännerna i världen!
Vart vi än är kommer Maria och Kristian finnas där! 





Under sommaren läste jag en Disneykurs på distans, någon av de roligaste kurser jag någonsin läst! Fick, enligt mig, ett välförtjänt VG och jag började förstå att det var lärare jag skulle bli och inget annat.




Sommaren bjöd också på en roadtrip till Skellefteå för att hälsa på Martina och Kusken!
360 mil på 10 dagar tycker jag är ganska bra jobbat!
Ett litet stopp i Hudiksvall på vägen upp och ett litet stopp i Gränna på vägen hem. 




Maria och jag åker på utflykt till Kåseberga och nästan blåste bort på kuppen.




Det blev några dagar i skärgården trotts allt... Underbara Blekinge skärgården.


Underliga saker växer på balkongen... 
Efter många veckors slit lyckades jag till sist ha ihjäl dom!




Jag skulle fixa nya läsglasögon under sensommaren och fick beskedet att jag behövde glasögon mycket oftare än så... Men det blev väldigt bra ändå tycker jag!


Jag fann min nya hobby i stickning! 
Det var också nu jag började sticka alla julklappar... Vilket jobb!



Jag firade min 25årsdag med buller och brak med en maskerad och muffinsbuffé! 
Fick äntligen sminka mig till The Mad Hatter.



Till Halloween sminkade jag Joel till en zombie så han skulle skrämma barnen på skolan...



Den 17 december fick jag se Stone Sour igen för den 5 gången!
Som att träffa en gammal familjemedlem. Alltid lika underbart och fantastiskt!



Firade jul med min underbara familj i Ystad med besök från Skottland. 
En hel veckas mys och god mat. Underligt att sova i sitt gamla rum... 



Och så kom den trista och fruktansvärda dagen då en nyårsraket förstörde vårat hem. 
Detta kommer bli en långdragen process och vi letar aktivt ett ett nytt hem. 
Nu säger jag gladeligen adjö till Malmö, och inget på återseende.




Jag hoppas att det nya året ska bli ännu bättre än detta. Jag ska klara av mitt sista år på lärarutbildningen, flytta ifrån Malmö och fortsätta vara vid Joels sida. Jag har fantastiska vänner och familj som ger mig allt stöd som jag skulle kunna tänkas behöva eller ens drömma om. 
Jag är väldigt lyckligt lottad. 

Min nya hjärtefråga detta året är att införa förbjud på nyårsraketer, något jag kommer jobba stenhårt för. Det driver mig som ingenting annat. Jag skulle inte önska att någon annan ska behöva gå genom vad vi gör just nu...


Så släpp lös 2013 - för jag är redo! 


1 kommentar:

  1. Vad fint du har sammanfattat det (mestadels) bra av året 2012, nu ska allting bli bättre och vi kommer alltid att ha varandra! puss

    SvaraRadera